Alege un sponsor

marți, 27 octombrie 2009

Berceanu arunca bomba: Autostrada se intinde inca 9 ani

Autoritatile romane cauta solutii pentru finantarea Autostrazii Transilvania, in conditiile in care lipsa de bani pentru construirea tronsonului Brasov-Targu Mures poate impinge termenul de finalizare a autostrazii in 2018, a declarat astazi, la Cluj, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.

Acesta a afirmat ca in momentul de fata, fondurile pentru construirea tronsonului Brasov-Targu Mures sunt insuficiente, iar Guvernul ia in calcul incheierea unor parteneriate in sistem public-privat, pentru a nu amana finalizarea Autostrazii Transilvania inca noua ani.

„In perspectiva urmatorilor trei, patru ani, daca putem imagina variante in care sa existe fonduri pentru bucata de la Targu Mures pana spre granite, nu exista in acelasi timp si fondurile de acolo (pentru Targu Mures – Brasov – n. red.). Atunci, poate fi varianta in care dupa aceea sa mergem de la Targu Mures spre Brasov, ceea ce inseamna de doua ori ceva rau. Pe de o parte, ca avem o portiune de autostrada ce nu prea e legata, si, in al doilea rand, ne ducem pana in 2018”, a spus Berceanu.

El a precizat ca, pe portiunea de autostrada de la Tragu Mures pana la Bors, Bechtel ar trebui sa ramana constructorul, conform contractului, dar ca discutiile cu firma americana in privinta finalizarii tronsonului Brasov-Targu-Mures nu au condus inca la vreo concluzie.

„Semnul de intrebare cel mai mare e cu portiunea de la Brasov pana la Targu Mures, unde nu exista fonduri. Am discutat alte posibilitati de finantare. Dansii se gandesc si ei, ne gandim si noi, la un parteneriat public-privat... Daca o sa terminam in decembrie portiunea asta (cei 42 de kilometri din jurul Clujului – n. red.), iarna, la gura sobei, si Bechtel, si noi vom avea timp sa reflectam si sa gasim niste solutii”, a mai spus ministrul Transporturilor.

De asemenea, acesta a amintit si criticile aduse proiectului Autostrazii Transilvania in ceea ce priveste costul, sustinand ca cele 13 milioane de euro pentru fiecare kilometru de austostrada sunt un pret convenabil, comparativ cu cele ale unor lucrari asemanatoare din Franta.

„Am auzit lucruri legate de preturi. Ca la noi sunt mari si in alte parti mai mici. Cred ca se fac comparatii incorecte. Multi isi inchipuie, asa, o autostrada la campie, or aici sunt 45 de poduri, viaducte, plus trei noduri. De-aia spuneau scriitorii, «Transilvania – alternanta deal-vale» . Aici, probabil, o sa iesim la un cost de 12-13 milioane pe kilometru, cu tot cu proiectare. La noi intra si terenurile, si utilitatile. Am vazut in Franta si autostrazi ce au costat 50 de milioane kilometrul”, a spus Berceanu.
sursa

Niciun comentariu:

Textad

Emag