Alege un sponsor

vineri, 25 septembrie 2009

Dn1 devine "autostrada"

Numărul mare de accidente a determinat autorităţile să monteze separatoare de sens în zonele sensibile. Şoferii indisciplinaţi nu mai pot depăşi pe contrasens, diminu­ându-se, astfel, riscul producerii accidentelor grave.

(+) Click pentru a mări
În caz de accident, forma concavă a separatorului nu permite răsturnarea maşinilor Foto: Click!
Potrivit inspectorului principal, Marian Măndescu, de la Serviciul Sistematizare al Direcţiei Rutiere, montarea separatoarelor de sens din beton este una dintre cele mai bune măsuri pentru creşterea siguranţei circulaţiei.

„Când este foarte aglomerat şoferii intră în depăşiri periculoase şi ajung pe contrasens, astfel că riscul de accident prin impact frontal este foarte mare. Aceşti separatori, pretabili pentru drumurile care au câte două benzi pe sens, anulează aceste riscuri şi îi obligă pe conducătorii auto să rămână pe banda lor şi să nu depăşească linia continuă din curbe”, a explicat inspectorul Marian Măndescu.

Descurajează pietonii indisciplinaţi

În caz de accident, datorită formei uşor concave, autovehiculul rămâne practic în separator şi astfel este exclus riscul de a se răsturna pe benzile de pe celălalt sens. „Aceste elemente de siguranţă au şi câteva funcţii secundare. Descurajează traversările neregulamentare ale pietonilor şi împiedică întoarcerile autovehiculelor în zonele interzise”, a mai declarat Măndescu.

Aceste separatoare au fost montate deja, la Ciolpani (judeţul Prahova), între kilometrii 30 +700 şi 32 ai DN1 iar în viitorul apropiat se vor monta şi de la kilometrul 67, aproape de Ploieşti, până la kilometrul 88. Amenajări similare cu cele de pe DN1, asigură siguranţa în trafic în ţări ca Austria, Italia, Olanda.

Poliţiştii spun că se aşteaptă ca, odată cu venirea iernii, valorile de trafic de pe DN1 să crească, consecinţa fiind creşterea riscului de producere a accidentelor. În fiecare zi, pe acest drum trec cel puţin 40.000 de maşini, iar odată cu încheierea sezonului estival, mai ales la sfârşit de săptămână, numărul acestora creşte la peste 50.000 pe zi. Pe viitor, se intenţionează montarea acestor separatoare în toate zonele cu risc de accident de pe DN1 , dar şi pe alte drumuri naţionale.

Sensuri giratorii pe centura Ploieştiului

Primele separatoare au fost deja montate pe DN1, în Ciolpani (Prahova) Foto: Click!

Cea mai simplă şi ieftină metodă de „calmare” a traficului, în intersecţiile aglomerate este, potrivit poliţiştilor de la Direcţia Rutieră, sensul giratoriu. Studiile efectuate la nivel european relevă faptul că aceste sensuri giratorii cresc fluenţa în trafic cu aproximativ 40% şi scad riscul de accidente cu 60%.

Comisarul-şef Ionel Mihaiu de la Direcţia Rutieră a precizat, pentru „Adevărul“, că „în intersecţiile cu sens giratoriu, viteza este mult mai mică, deoarece aici prioritatea trebuie acordată autovehiculelor care sunt deja în sens. Amenajarea unor astfel de intersecţii se impune, pentru că, în prezent, şoferii nu prea mai respectă semnificaţia indicatoarelor „Cedează Trecerea”.

Cel mai recent sens giratoriu a fost introdus la intrarea în Ploieşti de pe DN1. Alte două astfel de amenajări vor fi executate la Ploieşti, una pe Centura de Vest a oraşului, la intersecţia cu o bretea de ieşire de pe viitoarea autostradă Bucureşti - Braşov, iar alta la kilometrul 60 al DN1, la intersecţia cu DN1A.

Niciun comentariu:

Textad

Emag