Alege un sponsor

vineri, 11 septembrie 2009

Primul pas pe viitoarea „autostradă a Nordului”

Compania de Autostrăzi a comandat proiectanţilor primele studii de fezabilitate pentru două tronsoane din autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni. Licitaţiile vor avea loc luna viitoare.

Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a solicitat elaborarea a două studii de fezabilitate a şi a listelor de cantităţi de materiale necesare construcţiei a două sectoare de autostradă, între Târgu Mureş-Ditrău (judeţul Harghita) şi Ditrău-Târgu Neamţ, potrivit anunţului postat de instituţie în sistemul de achiziţii publice. CNADNR va plăti până la 13,35 milioane de lei, fără TVA, pentru elaborarea studiilor

Nu se ecere experienţă în proiectarea de autostrăzi

Compania va organiza în octombrie două licitaţii pentru pentru elaborarea studiilor. Ambele contracte sunt finanţate de la bugetul de stat şi au o durată de un an. În alegerea ofertei câştigătoare, propunerea financiară va avea o pondere de 60%, iar cea tehnică de 40%, data-limită pentru depunerea dosarelor fiind 28 octombrie.

Pentru a participa la licitaţie, firmele interesate trebuie să depună o garanţie de participare de 100.000 de lei şi să fi avut în ultimii trei ani o cifră medie de afaceri de minim 8,9 milioane de lei (pentru primul tronson) şi de cel puţin 11 milioane de lei în cazul celui de-al doilea. De asemenea, investitorii trebuie să facă dovada că au finalizat sau au în derulare, în ultimii trei ani, cel puţin un contract de proiectare pentru un sector de drum expres de 33 de kilometri sau de cel puţin 90 de kilometri de drumuri naţionale, respectiv 100 de kilometri de drumuri naţionale.

Legătură între Ungaria şi Republica Moldova

Cele două tronsoane vor face parte din autostrada Târgu Mureş-Iaşi, denimită şi Autostrada Nordului, care să facă legătura între Autostrada Transilvania şi graniţa cu Republica Moldova. Autostrada ar urma traseul Ungheni, de la graniţa cu Republica Moldova-Iaşi-Târgu Neamţ-Poiana Largului-Sovata, oprindu-se la Târgu Mureş. Costurile estimate pentru realizarea celor 300 de kilometri sunt de şase miliarde de euro.

Recent, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, spunea însă că această autostrada va deveni prioritară abia după 2013, dat fiind că nu există la buget bani suficienţi şi că prioritare sunt acum autostrăzile Transilvania, Bucureşti-Ploieşti şi tronsoanele dintre Cernavodă şi Constanţa.

Sursa

Niciun comentariu:

Textad

Emag