Alege un sponsor

joi, 21 august 2008

Harta şoselelor morţii


Potrivit analizei de risc rutier, întocmită pe zone, ore şi tipuri de accidente, DN1, DN7 şi DN2 sunt veritabile capcane

Dublarea amenzilor date nu are nici un efect, una dintre soluţii fiind construirea de autostrăzi
Jumătate dintre morţii masacrelor de pe şosele au crucile ridicate pe zece drumuri naţionale, potrivit unei analize a Direcţiei de Poliţie Rutieră din IGP. În top figurează trei drumuri naţionale – DN1, DN7 şi DN2. Împreună, acestea cumulează peste 120 de „puncte negre”. Poliţiştii de la circulaţie spun că aceste „puncte ale morţii” sunt intersecţii, curbe sau porţiuni de câteva sute de metri în care, în ultimii cinci ani, au avut loc adevărate carnagii.

Analiza de risc rutier realizată în perioada 2007 - aprilie 2008 arată că 50 la sută dintre accidente se petrec în localităţi şi 29 la sută pe drumuri naţionale. Cele mai sigure drumuri sunt autostrăzile, unde au loc doar 0,5 la sută din accidente, deşi sunt cele mai circulate. Peste 50 la sută dintre morţi sunt în accidente pe drumuri naţionale, unde şi vitezele sunt mari.

Prahova, în topul accidentelor

Cele mai multe victime sunt pe DN1 - Bucureşti-Ploieşti-Braşov-Sibiu-Sebeş-Alba-Cluj. Aici s-au înregistrat 765 de accidente, cu 197 de morţi şi 397 răniţi grav. Aproape o treime dintre accidente au loc în judeţul Prahova. Unul din patru accidente întâmplate pe DN1 se petrece din cauza vitezei neregulamentare. Cele mai multe accidente au loc între orele 14 şi 19, în cea de-a doua parte a săptămânii. Pe DN1 se află 48 de puncte negre, în care, în cinci ani, au avut loc 526 de accidente, au murit 237 de oameni şi alţi 434 au fost grav răniţi. În topul morţii pe şosele urmează DN7 – Bucureşti-Titu-Găieşti-Piteşti Râmnicu Vâlcea-Sibiu-Sebeş-Deva-Arad-Nădlac, cu 601 accidente petrecute de la începutul anului 2007, în care au murit 173 de persoane şi alte 475 au suferit răni grave.

25 la sută dintre accidente au loc în judeţul Vâlcea. Viteza este cea mai răspândită cauză. Peste 20 la sută dintre accidente au avut loc din cauza vitezei. Alte câteva zeci de evenimente au fost provocate de depăşirile neregulamentare. Cele mai multe accidente se petrec în intervalul orelor 17-20, în weekend şi în zilele de miercuri. Pe DN7 au fost identificate 24 de puncte negre, în care, în cinci ani, au pierit 115 persoane şi au suferit leziuni grave alte 249.

Pe locul următor se află DN2 – Bucureşti-Urziceni-Buzău-Râmnicu Sărat-Focşani-Bacău-Roman-Fălticeni-Suceava-Ucraina. De la începutul anului trecut, pe acest drum naţional au avut loc 601 accidente, soldate cu 163 de morţi şi 203 răniţi grav. Un sfert dintre accidente au loc în judeţul Buzău. Cele mai multe accidente sunt provocate din vina pietonilor - 24 la sută. Cele mai multe evenimente se petrec în intervalul 17-20, în a doua parte a săptămânii. În cinci ani de zile, în cele 49 de puncte negre de pe acest drum naţional, au avut loc 548 de accidente, soldate cu 249 de morţi şi 398 de răniţi grav.

Neputinţa autorităţilor

Timp de o lună, drumurile naţionale au fost înţesate de agenţi de circulaţie, radare şi filtre. În perioada 16 iunie-15 iulie a.c., sute de poliţişti au patrulat, zilnic, în punctele fierbinţi. Zeci de mii de amenzi au căzut peste buzunarele şoferilor contravenienţi, în unele zone dublându-se chiar numărul de sancţiuni. Extenuaţi de atâta alergătură, agenţii au tras linie şi au socotit accidentele. Abia au reuşit să se apropie de bilanţul anterior...
Pe hârtie, planul pentru reducerea numărului de accidente pe DN1 arăta brici. Prezenţă intensificată în trafic, în sistem integrat, agenţi de circulaţie şi de ordine publică, efective sporite. Sute de poliţişti au fost mobilizaţi zilnic, ei cumulând aproape două mii de ore de dirijare a traficului şi peste o mie de ore de supraveghere radar.

Au fost constatate 156 de infracţiuni la regimul circulaţiei şi date peste 50 de mii de amenzi. Dintre acestea, peste 30 de mii pentru depăşirea vitezei regulamentare. Peste 1600 de şoferi au rămas fără permis de conducere. Practic, numărul abaterilor constatate s-a dublat. Sancţiuni au primit şi 1761 de pietoni, 394 motociclişti, 118 biciclişti şi 101 căruţaşi. După toate aceste eforturi, s-au înregistrat 25 de accidente grave (cu doar 7 mai puţine decât luna trecută). În Prahova, într-o singură zi, două accidente rutiere grave, soldate cu doi răniţi grav şi trei uşor, au avut loc în zona unor puncte negre, la nici o sută de metri de echipajul de la Rutieră. Practic, şoferii încetineau în faţa poliţiştilor şi apoi apăsau din nou acceleraţia.

În fiecare zi, pe cei 483 de kilometri ai DN2 au patrulat aproape o sută de echipaje de circulaţie, dintre care jumătate cu aparate radar. Agenţii au aplicat peste 27 de mii de amenzi, dintre care jumătate pentru depăşirea vitezei legale. Peste 800 de şoferi au rămas fără permis, în jumătate din cazuri ei depăşind viteza legală cu mai mult de 50 de km/h. Alţi 84 de şoferi au fost depistaţi în timp ce conduceau sub influenţa alcoolului. În acelaşi timp, agenţii au distribuit mii de pliante cu mesaje de prevenire a accidentelor rutiere. Au realizat până şi filme cu urmările accidentelor, pe care poliţiştii ialomiţeni le-au împărţit la licee sau în discoteci, pentru a-i sensibiliza pe tineri.

Viteza neadaptată la condiţiile de drum a rămas principala cauză a producerii celor 18 accidente rutiere grave produse în timpul desfăşurării operaţiunii Poliţiei Rutiere pe DN2. Nici pe DN7 rezultatele nu au fost spectaculoase, în ciuda eforturilor susţinute ale agenţilor de circulaţie. Pe acest drum au avut loc 14 accidente grave, soldate cu cinci morţi şi 12 răniţi grav. Şi asta în condiţiile în care au fost date 26 de mii de amenzi, dintre care jumătate pentru viteză.

Nemulţumiţi de rezultate, şefii din Direcţia Rutieră a IGP promit să intensifice acţiunile pe aceste drumuri naţionale. O recunosc şi ei, însă, sancţiunile nu reuşesc să-i tempereze pe şoferii români, în ciuda amenzilor a căror valoare a crescut sau a punctelor de penalizare.
Sursa

2 comentarii:

Anonim spunea...

Pe drumul national dn2 desi are 4 benzi nu incap 4 masini in acelas timp. Deoarece una dintre cele 4 benzi este mult prea mica se creza iluzia unui spatiu pentru depasire care de fapt nu exista! Nu stiu cine a proiectat aceasta teribila sosea cu 3 benzi si 1/2 dar se face vinovat de multe dintre accidentele mortale ce au avut loc aici.

Unknown spunea...

DN2 NU este un cu 4 benzi de circulatie. Sunt doar 2, celelalte fiind destinate opririi de urgenta (cam cum e pe autostrada). Toata lumea are impresia ca acolo sunt 4 benzi, si mai iei si flash-uri daca nu te dai din fata BMW-urilor, pe "banda" 1. De fapt e chiar ilegal sa circuli pe acea banda. Problema e ca de la darea in folosinta s-a impamantenit obiceiul si, ca orice chestie la noi, asa va ramane.

Textad

Emag